jessb.blogg.se

Här skriver jag om allt jag känner och gör!

Visum

Publicerad 2016-03-09 06:49:00 i Allmänt, Jobb, Resa,

Nu är jag påväg till Stockholm för att åka till Turkiska ambassaden för att söka visum. Eller jag har redan gjort en online ansökan så förhoppningsvis så får vi våra visum redan idag. Det hade varit det ultimata så företaget kan boka flyget ner till Turkiet. Man börjar bli rätt otålig nu för det är så nära inpå nu. Men tänkte mest förklara lite vad jag jobbar med. Jag kommer att jobba som guide för ett företag som heter Mixx Travel i Alanya, Turkiet. Jag har jobbat med turism i snart två år och det är något av det roligaste jag vet. Om man vill resa men samtidigt få en bra merit på cv:et så är just guide jobb en jätte bra sak. Det är ett väldigt hårt jobb, det är oregelbundna dagar och ibland jätte mycket att göra. Man sliter verkligen rätt hårt ibland men det är värt det. Det är ju så att gör man ett riktigt bra jobb så kan man avgöra folk semester. Det är ju många som spara hela året för att åka iväg i en vecka och då vill man ju att allt ska vara perfekt. Är du intresserad av att jobba som guide så komenetera så ska jag göra ett mer utförligt inlägg om guidejobb, hur man kan bli guide osv.
Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela